Access Rehab
Access Rehab säljer presentkort och viss rehabutrustning i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (Lag (2005:59).
Alla våra priser anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, etc. En produkt som redan skickats från vårt lager påverkas inte av en eventuell höjning eller sänkning av priset som sker efter ordertillfället, till exempel i form av rea, kampanjer, rabattkoder eller förändringar i prissättningen.
Kampanjer. Access Rehabs kampanjer är tidsbegränsade. Vid användande av rabattkoder är de i regel bara giltiga för ett köp och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Vi ber dig kontrollera att priset blivit korrekt innan du slutför ditt köp. Access Rehab förbehåller sig rätten att makulera order vid missbruk eller otillbörligt bruk av rabattkoder. För eventuella tillkommande fraktavgifter, läs mer under Fraktavgift.
Betalning hanteras genom Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Du kan välja på Klarna faktura, Klarna konto, att betala direkt med kort eller med banköverföring.
Klarna Checkout: Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarna”, villkor. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.
Identifiering, anpassning och riskbedömning För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även
använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifyllda adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.
Du kan läsa de fullständiga villkoren för Klarna Checkout här.
Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.
För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.
Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.
Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.
Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
– Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
– Du har rätt att bli raderad ur olika register.
– Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
– Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
– Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.
Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/
Vi tar fn. inte ut någon fraktavgift
Vi erbjuder ett antal olika leveranssätt beroende på var paketet ska skickas och om du är privatkund eller företagskund.
(1) PostNord
Dina varor skickas med PostNord och kommer att levereras med vanligt brev, MyPack eller Posten Varubrev. Beroende på paketets storlek kommer leveransen direkt till hem till dig eller direkt till ett av Postens utlämningsställen. Avisering av paket sker med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid från det att försändelsen lämnar oss är 1-3 vardagar. Vanligt brev aviseras inte.
(2) DHL ServicePoint
Dina varor levereras av DHL till ett av deras utlämningsställen. Du väljer utlämningsställe. DHL Servicepoint aviseras med SMS till det mobilnummer du angav vid beställning. Normal leveranstid är 1-3 vardagar från det att försändelsen lämnar oss.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften (fn 300 SEK) avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad. Paket ligger vanligen kvar i cirka 14 dagar från ankomstdagen hos ditt ombud. För frågor kring ditt paket, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Access Rehab har 90 dagar öppet köp och fri returfrakt inom Sverige. Vid en eventuell retur måste produkten vara oanvänd och i oskadad originalförpackning. Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.
Då din retur mottagits, hanterats och godkänts av oss sker återbetalningen via Klarna. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar Klarna för att förlänga betaltiden, för att undvika risken för onödiga påminnelseavgifter.
Varan du köper av oss ska vara felfri vid leverans. Skulle produkten du fått hem ha en defekt bör det anmälas till oss inom 14 dagar från det att du mottagit leveransen.
Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att fel upptäckts. Kontakta oss på order@accessrehab.se för en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt order-/ kvittonummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamation, en bild på skadan om detta är möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).
För allas trevnads och en god arbetsmiljös skull ber vi dig se till att din produkt är i gott hygieniskt skick när den skickas in till oss.
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i de här villkoren i händelse av ändrad lagstiftning, myndigheters åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.